Samarbejdsbetingelser
1 VARIGHED
1.1 Aftalen træder i kraft når Team Rengøring A/S påbegynder arbejdet første gang hos Kunden.
1.2 Aftalen er ikke tidsbegrænset, og vil derfor løbe indtil den opsiges af en eller begge parter.
1.3 Aftalen kan opsiges med 14 dages varsel og skal opsiges skriftligt via mail.
2 YDELSER
2.1 Team Rengøring A/S udfører den/de ydelser hos Kunden der er aftalt imellem Kunden og Team Rengøring A/S.
2.2 En standardrengøring indeholder:
- Støvsugning.
- Gulvvask
- Aftørring af frie vandrette flader.
- Rengøring af badeværelse(r).
- Spindelvæv fjernes.
2.3 Arbejdstiden påbegyndes fra ankomst på matriklen og afsluttes ved afgang fra matriklen.
2.4 En rengøringstime betegnes som 55 minutters effektiv rengøringstid.
3 INTERVAL
3.1 Arbejdet udføres i det interval, der er aftalt imellem Kunden og Team Rengøring A/S.
3.2 Firmaet udfører ikke arbejdet på alle officielle helligdage, inkl. 24/12 samt 31/12. Hvis Arbejdet falder på en af disse datoer, vil Arbejdet automatisk blive annulleret.
3.3 Hvis arbejdet skal aflyses grundet Kundens forhold, skal dette varsles senest 7 dage før den planlagte ydelse (Sygdom, force majure o.l kan afvige fra disse betingelser). Såfremt Kunden ikke overholder den aftalte tidsfrist, fastholdes det aftalte beløb for arbejdets udførelse.
3.4 I tilfælde af sygdom hos Kunden skal Rengøringen aflyses. I tilfælde af, at Rengøringsassistenten møder hos Kunden og erfarer, at der er sygdom, kan Rengøringen afbrydes. Firmaet forbeholder sig ret til at tage sig fuld betaling for Rengøringen.
4 UDSTYR OG RENGØRINGSMIDLER
4.1 Firmaet leverer og medbringer alt udstyr, der er nødvendige i forbindelse med Rengøringen hos Kunden.
5 BETALINGSBETINGELSER
5.1 Prisen aftales altid før opstart af nyt samarbejde
5.2 Prisen reguleres 1 gang årligt i henhold til udviklingen af nettoprisindekset (Danmarks Statistik). Dette sker pr. 1. januar og som minimum op til nærmeste hele krone ex. moms. Der tages endvidere forbehold for prisstigninger som følge af ændringer i love, overenskomster, materialepriser samt andre uforudsete ændringer i drifts og leveringsomkostninger.
5.3 Faktura sendes til Kundens e-mail. Såfremt Kunden ønsker fysisk faktura tilsendt til den adresse som er oplyst af Kunden, opkræves der et ekstra gebyr for dette.
5.4 Betalingsfristen er 10 dage.
5.5 Hvis Kunden betaler fakturaer for sent, forbeholder Team Rengøring A/S sig ret til at kræve renter og eventuelt rykkergebyrer i henhold til reglerne i Renteloven. Team Rengøring A/S forbeholder sig også ret til at stoppe leveringen af fremtidige ydelser i henhold til Aftalen, hvis Kunden ikke har betalt forfaldne fakturaer for tidligere udført arbejde.
6 ADGANG TIL EJENDOMMEN
6.1 Kunden er ansvarlig for Team Rengøring A/S’ medarbejdere kan få adgang til Ejendommen, hvis dette er påkrævet for at kunne udføre det aftalte stykke arbejde.
6.2 Såfremt der udleveres nøgler til Kundens ejendom, sørger Team Rengøring A/S for at Kundens nøgler bliver opbevaret sikkert, samt kodet internt i lukket system. Udleveres nøgler til Firmaet, hæfter Firmaet for tabte nøgler og evt. omkodning af låse, men ikke for eventuel udskiftning af låse.
6.3 Hvis Kunden har et alarmsystem på Ejendommen, skal Kunden enten slukke alarmsystemet, når Firmaet leverer Rengøringen eller oplyse koden til Firmaet. Hvis koden oplyses til Firmaet, er Kunden ansvarlig for at informere Firmaet, hvis koden ændres.
7 PROFESSIONEL SERVICE
7.1 Alle Firmaets medarbejdere, der udfører Rengøringen hos Kunden, har de nødvendige kvalifikationer til at udføre Rengøring hos Kunden ligesom alle har en ren straffeattest.
7.2 Firmaet er ansvarligt for, at alle Firmaets medarbejdere arbejder under lovlige vilkår samt betaler samtlige skatter og afgifter i henhold til dansk lovgivning. Firmaet har tegnet alle lovpligtige forsikringer, herunder ansvarsforsikring for dets medarbejdere.
7.3 Alle oplysninger eller informationer som Firmaet og dets medarbejdere måtte komme i besiddelse af i forbindelse med Rengøringen, bliver behandlet fortroligt både i Aftalens løbetid og efter at Aftalen ophører uanset ophørets årsag.
7.4 I tilfælde af sygdom, ferie, optimering af ruter eller andet fravær vil vi sende andet rengøringspersonale. I vil blive kontaktet inden påbegyndelse af arbejdet.
7.5 Rengøringsassistenten lov til at indtage sin medbragte mad og drikke hos Kunden samt benytte toiletfaciliteter.
8 MANGLER OG SKADER
8.1 Hvis Kunden har indsigelser overfor en udført Rengøring, uanset om dette vedrører omfanget eller karakteren af den udførte Rengøring, skal dette meddeles til Firmaet senest 2 hverdage efter den udførte Rengøring eller 2 hverdage efter at Kunden burde være blevet bevidst omkring en eventuel fejl eller mangel.
8.2 Firmaet er erstatningsansvarlig overfor Kunden i forbindelse med tab, der skyldes skader indtruffet som følge af Rengøringen efter dansk rets almindelige regler. Firmaet kan dog ikke gøres ansvarligt for indirekte tab, herunder, men ikke begrænset til, driftstab, mistet fortjeneste eller goodwill.
8.3 Uanset ovenstående er Firmaets ansvar begrænset til det beløb, som Firmaets ansvarsforsikring vil udbetale i forbindelse med fejl eller forsømmelser, som ikke kan overskride DKK 10.000.000 per skade per år.
9 TVISTER
9.1 Enhver tvist, der måtte opstå i forbindelse med Aftalen, herunder, men ikke begrænset til, indhold, ophør, omfang eller misligholdelse, er underlagt dansk ret og skal afgøres ved domstolen i Kundens retskreds på tidspunktet for sagens anlæggelse.
10 GDPR
10.1 Vedr. EU’s nye databeskyttelsesforordning (GDPR) kan vi oplyse, at vi har registreret oplysninger om dig til brug for fremsendelse af faktura mm., som et almindeligt kundeforhold kræver: Navn, adresse, tlf.nr., e-mail.
Dine personoplysninger bruges ikke til markedsføring og videregives heller ikke til 3. mand. Du har ret til indsigt, rettelser og evt. sletning af dine personoplysninger (dog med hensyntagen til bogføringslovens bestemmelser). Se vores Persondatapolitik.
11 SAMARBEJDSBETINGELSER
11.1 Den seneste opdatering af Samarbejdsbetingelserne kan læses på Team Rengøring A/S’ hjemmeside.